Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

böcker

Av Sara - 16 juli 2008 11:10

nu läser jag lite konstig bok Innan du somnar, av Linn Ullman:


"Om jag nu ska försöka beskriva mig familj... Anni drack för att glömma. Jag drack för att bli glad. Far drack för att stå ut. Mormor drack för att sova bättre om natten. Moster Selma drack för att bli ännu elakare än hon var från början. Rikard, min morfar, drack inte, påstod han, men det sägs att han tjänade en förmögenhet i Amerika på att sälja brännvin-fast det är länge sedan. Juli var den enda som var, vad brukar man säga? naturlig och måttfull i sitt umgänge med alkohol. Tyvärr! Det hade hon ingen glädje av. Hon klarade varken att glömma, att vara glad, att sova eller att vara elak. Inte blev hon rik heller"


Sedan bli en pojkvän en fisk då hon tar av han cowboyskorna... hon förför gifta män i badkar och häller rödvin på en blond kvinna vars man hon vill åt...Sedan är det lite New York och lite Norge och lite Sverige och lite nutid och dåtid och allt möjligt.


Har inte läst nån liknande bok tidigare, denna är som det står beskrivet på baksidan: en blandning mellan realism och magi och jag gillar det egentligen inte men nu får det va nog med massa tvåtredjedels lästa böcker som står i bokhyllan...


Är det fler som läser på det sättet? Som har ca 5 böcker på gång samtidigt? Just nu kan det var ännu fler...


- Flickornas handbok i jakt och fiske, Melissa Bank (man får följa en tjej från 14 och uppåt och hennes familjeförhållande, sådär spännande)


- Tusen små bitar, James Frey (trodde jag läst ut men har kanske 1/10 kvar)


- Glöm att ni har en dotter (nej, har inte läst ut den än 1/4 kvar...)


- Konsten att vara snäll, Stefan Einhorn (som jag trodde jag läst ut men har 1/5 kvar, blev inspirerad att ta fram den när jag var hos en kompis som läser den och den är riktigt bra, läser nu om generositet)


- Hemma hos Martina, Martina Haag (lättläst och kul bok som jag läst halva, sparar andar halvan till resan jag far på idag)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 november 2013 22:27

Nu är det på tiden att jag börjar skriva igen, tänker att det kan bli ett sätt för mig att finna nya intressen på... att genom skrivandet hitta vägar till nya spännande hittepån och inspirera mig själv att ta upp tidigare hittepån för skrivandet blir...

Av Sara - 5 januari 2012 22:25

    Funkar alldeles utmärkt, om barnet är nöjd vilket var fallet idag. Trevligt att träna ihop. Får se hur trevligt det känns i morgon, säkert 2 år sedan jag tränade i ordets rätta mening senast... ...

Av Sara - 10 december 2011 16:30

  sprider sig i rummet och det är så härligt! I fjol blev den kvar till slutet av januari för den var så fin, luktade så gott och bäst av allt; barrade knappt! Hoppas på samma grantur i år. Heja julen!     ...

Av Sara - 10 december 2011 16:10

Hallå! Livet är förändrat, till det bättre. Jag är numera mamma. Efter en lång väntan... Bloggen kommer nu antar jag ta en annan riktning, som livet själv. Håll i hatten! ...

Av Sara - 5 juli 2010 22:17

  Följde med på Delsbo-stämman i går. Härlig folkmusik med instrument och sång. Vackra dräkter. Tom en hund hade dräkt... Mycke fika; bulle våffla kaka & annan kaka   jag välkomnar mig själv åter nästa år igen, kom du med! ...

Ovido - Quiz & Flashcards