Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Sara - 1 juli 2008 19:50

  • Björn väckte mig inatt kl halv ett, va uppe och gjorde sig i ordning, trodde det va morgon...
  • Björn kallade mig "farmor" idag när vi åt middag...han har umgåtts 4dagar dygnet runt med sin farmor, sätter sina spår...
  • Hittade påfågelfjädrar till Björn idag, han blev glad å jag fick gulligt sms
  • Vill inte att det ska vara så mycke mygg i helgen då jag och Elin ska på vandring...ser nu på nyheterna där dom visar från nåt ställe i Gävleborgs län där det är MASSA mygg, uuuuuuääääääää
  • ser solen titta fram, gör blomlådan så mycke vackrare, tack igen Emma!
  • Hoppas min nya myggdeo funkar bättr än myggsprejen jag hade på midsommar, helt värdelös!
  • Björn är en fantastisk kock! Idag indiskt, mums!

Av Sara - 1 juli 2008 18:10


jag och min kollega och kompis Jon pratade på vägen hem idag om hur viktigt det är att hitta ett jobb man trivs med. Han hade lyssnat på en sommarpratare på radio i går som hade tagit upp detta ämne. Dom flesta arbetar 8h per dag men många ser sin fritid som livet typ, lite synd då det är så många timmar som är, vaddå? Pina, plåga, nödvändigt ont, monotont? Jag trodde själv aldrig i gymnasiet att jag skulle orka plugga vidare men är idag så himla glad för att jag slet (partade), pluggade (spanade), åt nudlar (vad är det? däremot fika...) läste (i solen) i tre år (och det va nu 8,5 år sen jag började plugga...VA???).


Jag är ingen teoretiker som har lätt att lära och det var mer än en tenta jag fick göra om men till sist stod jag där som färdig arbetsterapeut och det är jag glad åt varje dag för mitt jobb är inget nödvändigt ont utan SÅ HIMLA KUL! Jag lär mig så mkt av alla möten men alla människor och det är i mötena jag känner att jag utvecklas.


Nu säger jag inte att alla ska plugga vidare men om man vantrivs på sitt jobb kanske det finns nåt bättre runt hörnet som gör att tiden på jobbet, (vilket är mycke tid) blir något annat än bara ett sätt att tjäna pengar.


Ha en mysig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards