Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 30 juni 2008 20:21


jag har varit med Ella från 8.00 till 20.00 Massa kula grejer har vi gjort; gungat, gjort kakor i sanden, varit på Ica, lagat mat, diskat, läst massa böcker, kollat på kort, ätit, sovit mmmmm, helmysig dag!

Hon är det bästa jag vet!

Av Sara - 29 juni 2008 21:16


Men vilken skön dag det varit idag!!! Vaknade sent efter sen kul kväll här i går med ett gäng trevliga kompisar.


Sen tog jag och Åsa en promenad och då började solen komma fram så vi packade och köpte pastasallad (på Hydro, kanongod) och for till Alnö och Spikarna. HIttade en klippa och bara njöt av utsikten, solen, värmen, ljuden av vågorna och båtarna

mmmmmmmm


Fortsätter med boken om den engelska kvinnan i fängelse och hon skriver att alla kvinnor som satt i fängelset pga narkotikainnehav hade blivit indragna i det av en man... men låt alla kvinnor läsa denna bok, typ i högstadiet i alla länder för vem kan smuggla efter att ha läst denna?  Hoppas jag snart läst ut boken för jag vill inte läsa den mer men ändå vill jag det...



Av Sara - 28 juni 2008 17:47


Är det fler än jag som grinar till såna här program på MTV om 18-åringar som flyttar hemifrån eller han Ryan som skejtar. Typ sista sommaren med gänget och fester och baler... inte så att jag alltid grinar men nu va det lite sorgligt, några tjejer skulle säga hej då till föräldrarna fick mig att tänka tillbaka...


...kommer knappt ihåg hur det va när jag flyttade när jag va 19 till Gbg och vet inte hur det va för mamma och pappa heller, ska fråga nån dag för visst måste dom ha saknat mig MASSOR? eller mest glada att dom fick ett data och bibliotek typ? nääää, klart dom sakna mig hur mkt som helst, det skulle jag gjort och va sällan man sågs under den tiden då jag bodde i Gbg och Umeå, om det gått en vecka nu känns det superlänge ju!


"Det är dags att klippa navelsträngen" som min dåvarande pojkväns mammas nya gubbe sa, psykolog va han visst... Vaddå? Det var förresten han som ville diskutera med en Sara 18 år om hur det var att äta p-piller?! psykolog va han visst men vad han ville med den frågan fattade jag inte då och inte nu...

Av Sara - 28 juni 2008 17:36

men nu vill jag skriva igen,blev lite inspirerad att skriva när jag nämnde Camilla Läckberg. Har läst en del kriminalromaner på senaste åren och ffa dessa "nya" kvinnliga författarna men till slut kände jag, har jag läst detta förr? Vem har hängt sig var och dränkts och blivit skjuten vid muren eller ute på den öde udden? Tjocka poliser som äter pizza på lokalhaket och nån ny snygg polisaspirant som visar sig vara tuffare än vad fösta intrycket visade...nog för att dom underhållit men till slut fick det vara nog för ett tag med alla mord och fick då rekommenderad av min sambos mamma:'


 "Jag vill sjunga dig milda sånger"


ååååå va bra det va! Ville inte läsa ut den för fort utan suga på den som en hård karamell (där ljuger jag, kan inte suga på hårda karameller...). Så min tanke nu är att läsa sånt som jag inte tänkt läsa.

Av Sara - 28 juni 2008 17:14


Läste Aftonbladet på väg hem från jobbet i går och där stod det om bloggande. Inga-Lina Lindqvist som verkar vara författare och verkar ha en blogg här på bloggagratis skriver:


"Camilla Läckbergs förment privata bloggflöde är naturligtvis inget annat än en hårt kontrollerad marknadsföringskanal. Det gäller egentligen alla författarbloggar, inklusiva min egen. Författare är människor med ett maniskt kontrollbehov, det tillhör yrkesskadorna.....Ju mer jag läser desto säkrare blir jag på min sak. Inget privat, i betydelse okontrollerat, sipprar någonsin igenom på författarbloggarna. Alla sprickorna är tätade, det är proffs som varit i farten"...


Jaha, så är det säkert och det är det där med att vara för privat som är risken när man fixar och trixar med en liten blogg. Det gäller att finna ett sätt att uttrycka sig på som man tycker är kul att skriva på och som dom som läser tycker är lite halvkul också, om det nu är av dom skälen man skriver...jag har ju inte luskat ut det än och just nu är det väl ingen som läser detta för hur kul är det att läsa det jags skriver? När jag läser mail och annat som syrran Mia skrivit har jag hela tiden ett flin på läpparna för hon har verkligen skrivargåvan, tycker själv det är liet halvtöntigt det jag skriver fast det kan kännas så häftigt i mina tankar...


Nu ska jag in och kolla på Inga-Linas blogg.

Av Sara - 28 juni 2008 16:49

men va kul det är att shoppa! Hittade två gummistövlar som jag inte kunde välja mellan så vad gör jag då? köper båda.. men det ena paret va mer som ett par som kan användas på vintern när det är slask, så bra, finns ofta motiveringar till det mesta. Å v akul det var att sen gå och plaska i vattenpölarna! Alldeles för länge sen sist. Jag älskar när det regnar, blir mysigt som tusan och så blir det lite Göteborgskänsla, nostalgi...


Sen va jag och fika med mamma och pappa på mysiga Chokladkafeet, hemtrevligt värre och goa mackor och mysigt att få ha mamma och pappa för mig själv, egojag...


Sen när jag skulle gå till bilen råkade jag passera den nya secondhand affären och där var jag i ca 45min... och kom ut med en full påse med massa fint, klänningar, skärp och några tröjor, så kul men "som man shoppar får man bära" eller hur vad det L?


Läser vidare i boken, huvva va hemska grejer som händer på det där fängelset, huvva!


Höres

Av Sara - 28 juni 2008 08:39

läser nu en bok som heter Glöm att ni har en dotter. Så otäck! Om en engelsk tjej som är 27 när hon åker dit för narkotikasmuggling och hamnar först på Bangkok HIlton och sedan på ett annat fängelse. Jag klarar inte av att läsa mer än max 10 sidor åt gången, det är så verkligt beskrivet om de stora råttorna, de infekterade såren, hon som dog av en elektrisk stöt vid toaletten, alla bestraffningar som tex knäckta fingrar... Sedan är flera brev skrivna av anhöriga och av henne själv. Nä, vill ibland bara gråta åt hennes öde. Återkommer...

Av Sara - 27 juni 2008 22:50

Pratat med Björn precis, han är i Värmland med sin farmor och hälsar på massa släkt. Idag hade det varit släktmaraton, ett himla rännande hit å dit. Själv har jag tagit med syrran hit och hon ska bo här i natt, mysigt. Vi var förbi hennes kompisar som hade fest men jag fick sitta i bilen...kanske för att jag är gammal och ocool? eller kanske FÖR cool? haha nä, det var för att hon bara gick in och sa typ hej, hejdå (jo, så va det)... Älskar dig sister!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards