Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Sara - 29 juli 2008 15:50



men jag ær lite rædd... ær inte van att cykla i en storstad men efter några timmar kænns det bættre men en grej har jag lagt mærke till:


vældigt få har hjælm!!!


varfør?


jag må va lite pensio på denna front och vi kør utan hjælm nu men om jag bodde hær skulle jag absolut ha hjælm (egentligen kanske man som ny i stan verkligen skulle behøva hjælm men men...).


Dagens tipd blir samma som ui går: åk till Køpenhamn! Det ræ verkligen en stad att "bara vara" i, æta glass, strosa, titta på folk (utan hjælm) och folk med roliga cyklar och shoppingen ær tyværr (før plånkan) vældigt bra...


klem! (eller ær det norska?)

Av Sara - 29 juli 2008 10:11


dagens tips: åk till Køpenhamn, himla mysigt stælle, återkommer!


Sedan tænkte jag på i går nær vi satt på en trappa seent på kvællen och åt pizza nær det pløtsligt lystes upp i ett fønster mittemot. Var på konsert med Marie Fredriksson før många år sedan i Varbergs fæstning och hon berættade om en gång nær hon hade varit på lång turne i Asien och kom hem till en mørk och tyst lægenhet och kænde sig lite ensam. Då såg hon i grannhuset en tant sitta vid sitt køksbord och dricka kaffe och hon tycker det kændes så skønt. Jag kan førstå den kænslan, man blir som inte lika ensam med ett ljus i ett hus mittemot.


Ett till tips: Åk och hælsa på vnner du inte træffat på længe, det gjorde vi i heøgen och det var ju så kul!


Nu ska vi på upptæcksfærd i hærliga Køpenhamn och utforska dina tips Emil. Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards