Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

promenera mera

Av Sara - 5 mars 2009 06:58


Promenader är trevligt, ensam, i sällskap, på väg till något, på väg till något, på väg ingenstans. Begreppet Mindfullness-medveten närvaro i nuet är högaktuellt, stanna upp, lyssna, lukta, känn, va här och nu


nutid


Att stänga av tv-n är ett steg närmare nutid för mig, jag hör klockans tickande, låter den få ticka men störs inte av det. Jag hör tom frysens tysta dån. I går var vi på en promenad och hamnade i en skogsglänta, stannade upp och det var


tystnad


så underbart och stilla, det var dimma och lite nyfallen snö på träd och mark och det var tyst


här och nu ä rvad du nu sätter ner fötterna, nu äter frukost, lyssnar på en vän som berättar något, håller i någons hand


just nu


inte illa att stanna upp och verkligen uppleva det som sker just i den stunden du är i just ju, oroa sig över i morgon gör att du missar det bästa som är i stunden


vi ses i nuet





 
 
Ingen bild

Japp

5 mars 2009 21:25

Att röra på sig är aldrig fel, eller hur.
Själv kör jag också 2 spinningpass i veckan + en gång skrotverkstad.
Känns bra efteråt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 november 2013 22:27

Nu är det på tiden att jag börjar skriva igen, tänker att det kan bli ett sätt för mig att finna nya intressen på... att genom skrivandet hitta vägar till nya spännande hittepån och inspirera mig själv att ta upp tidigare hittepån för skrivandet blir...

Av Sara - 5 januari 2012 22:25

    Funkar alldeles utmärkt, om barnet är nöjd vilket var fallet idag. Trevligt att träna ihop. Får se hur trevligt det känns i morgon, säkert 2 år sedan jag tränade i ordets rätta mening senast... ...

Av Sara - 10 december 2011 16:30

  sprider sig i rummet och det är så härligt! I fjol blev den kvar till slutet av januari för den var så fin, luktade så gott och bäst av allt; barrade knappt! Hoppas på samma grantur i år. Heja julen!     ...

Av Sara - 10 december 2011 16:10

Hallå! Livet är förändrat, till det bättre. Jag är numera mamma. Efter en lång väntan... Bloggen kommer nu antar jag ta en annan riktning, som livet själv. Håll i hatten! ...

Av Sara - 5 juli 2010 22:17

  Följde med på Delsbo-stämman i går. Härlig folkmusik med instrument och sång. Vackra dräkter. Tom en hund hade dräkt... Mycke fika; bulle våffla kaka & annan kaka   jag välkomnar mig själv åter nästa år igen, kom du med! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards