Alla inlägg den 8 september 2008

Av Sara - 8 september 2008 19:39

När jag är ensam hemma sätter jag ofta på en skiva med Fado som är en sorts Portugisisk folkmusik i klagandets tecken. Tror den härstammar från när männen åkte ut i sina båtar (krig? fiske?) och kvinnorna sörjde vid havet, kanske om dom drunknade, jag vet inte så noga men nån av er kanske vet?


Iallafall lyssnar jag på Fado och TV-n är avstängd för jag och Björn har en tv-fri vecka och det va dit jag planerade att komma...


I går var vi på middag till en kompis ett gäng tjejer och så Björn och vi började prata om fastan och det här med att avstå från saker delvis för att utmana sig en aning, att tänka till en aning, att glädjas åt annat en aning, att vidga sina vyer en aning. Alltså många vinster och hittills ingen förlust, eller jag var en aning sugen att slå på tv-n nyss men jag ska fixa det, hur svårt kan det vara?


Ingen shopping, förutom mat då är mitt andra mål denna vecka. Borde inte bli några problem heller och bara vinster. Så kul att vi var flera som valde olika mål för veckan, detta känns som en jättebra grej! Har redan lyckats insirera min praktikant också, tror jag iallafall och kanske min kollega Jon, eller?


Så vad valde mina vänner kanske ni undrar? Här kommer några smakprov:

inge läsk och godis, färre koppar kaffe samt mindre tid vid dator, ett paket mindre tuggummi/dag, gå och lägga sig innan 23.00, (för mig lägga mig efter 22, missar ju så mkt tid genom att lägga mig så tidigt jämt, men det är skönt, jag är absolut mer morgonmänniska än kvällsmänniska...), ingen tv (Björns idé som jag hakade på...).


Haka på vettja!


Ovido - Quiz & Flashcards