Av Sara - 16 december 2008 21:03

Det finns flera fina julklappar att handla på hemsidan: unicef.se

Av Sara - 15 december 2008 22:16

äter man för många kan man få ont i magen...

men det kanske ni redan visste?

Av Sara - 13 december 2008 10:34

Häromdagen var det ett inslag om 86-åriga Helge Back, en kvinna som kom till Sverige som 15-åring, hennes båda föräldrar hade dödast i koncentrationsläger. På 70- talet var hon fadder åt en liten pojke i Afrika i många år så att han kunde gå i skolan. Kontakten bröts men många år senare kontaktade pojken som då blivit en man som flyttat till Belgien och skaffat familj, henne. Han hade startat ”Helge Backs Education fond” för att hjälpa andra barn att kunna utbilda sig som Helge hjälpt honom. Idag har dom god kontakt och mannen betraktade Helge som sin andra mor och sa att ”noone can meen the world but to someone you can be the world, Helge is the world to me” och mina tårar föll, så vackert…

Av Sara - 8 december 2008 17:27

Jag fortsätter med att berätta om en dag då vi tänkte att nu struntar vi i vädret och ger oss iväg och vandrar på den där fina ön La Gomera!

Upp i ottan och iväg till båten som kostade ok men det visade sig vara fel, det kostade INTE ok, priset som dom gjorde reklam för visade sig gälla invånarna på ön, inte för oss rika turister så vi struntade i det och tänkte att vi kan ju ta en buss till det där fina området Masca... Fick veta på bussterminalen att vi skulle till en annan terminal: La Station, run run, och bussen skulle avgå inom en kvart, när det gått en timme hade vi fortfarande inte hittat stationen, efter tre timmar, ca en halvtimme innan nästa buss skulle gå hade vi äntligen hittat fram.

Köpte ett dyrt busskort och klev på bussen som slingrade sig fram. Vi skulle byta buss i en liten skithåla i bergen som heter Santiago de Teide och det var det närmaste Teide (vulkanen) och även den vackra Mascadalen vi kom för vi missade anslutningsbussen med ca 2 min...det var riktigt surt, nästa buss skulle gå om 4 timmar, VA? Vi vandrade runt och det var kallt och så köpte vi mackolr som bestod av vitt bröd och ost som man tagit från kanten på osten ni vet, det där parrafinet typ, ha ha ha. Vi satte oss och väntade på bussen som skulle tillbaka från där vi kom och då tog vi oss en välförtjänt tupplur för det hade ju varit en jobbig dag. Vi svängde förbi Spar och inhandlade vin, något annat? Det minns jag ej...

Fortsättning följer...

Av Sara - 8 december 2008 17:23

Märker att jag under höst och vinter har mer att göra när det gäller träffa kompisar, träna själv, träna andra, sjunga, upptagna helger men mindre av annat som tex dator, tv, städning... vilket ju känns sunt! Skulle ju fortsätta berätta om resan men blir som inte av... gör ett till försök...

Var var jag...

Av Sara - 2 december 2008 06:40

Hemma efter en vecka på Teneriffa, utan sol! Int emeningen att gnälla nu som det kan låta som för det var en av de roligaste veckor i mitt liv men nu börjar berättelsen (som jag avslutar senare ikväll...)

Hade med mig ett "frukostpaket" från hotellet och gav mig av vid 4-tiden på morgonen mot Arlanda. Märker på flygbussen att youghurt och juice läckt i handväskan och ligger och skvalpar i botten... får låna papper av busschaffisen (som han egentligen behövde till sina vindrutetorkare...). Kliver av bussen och då har påsen jag bär grejerna i blivit blöt i botten vilklet gör att allt i den faller igenom påsen och sprider ut sig på trottoaren, yes!

Möter min vän Ida och vi ställer oss i en lång kö som när vi kommer fram i visar sig vara fel kö... såhär fortsätter veckan och vi bestämmer oss tidigt för att vi ska skratta åt missarna som sker och vad vi skrattade! Återkommer senare, nu mot jobb.

Av Sara - 15 november 2008 08:38

På fredagar på väg till jobbet lyssnar jag bibland på P3 och sångogram och i går blev en tjej som fick ett sångogram jätteberörd så jag gick där och snyftade. Dom som sjunger och spelar gör om låtarna så ibland kan dom låta rätt lika varann men det gör inget för dom sjunger så fint!

Runt 7.20 fredagar P3.

Av Sara - 13 november 2008 22:16

Det är så kul att vara idrottstränare till barn och ungdomar, det känns så väldigt meningsfullt! Kul att hitta på olika övningar och tävlingar och lekar, lek blir man aldrig för gammal för, har ni nån kul lek tipsa gärna mig, blir ibland lite samma samma men ibland får jag nån fiffig ny idé.