Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Santiago de Teide...

Av Sara - 8 december 2008 17:27

Jag fortsätter med att berätta om en dag då vi tänkte att nu struntar vi i vädret och ger oss iväg och vandrar på den där fina ön La Gomera!


Upp i ottan och iväg till båten som kostade ok men det visade sig vara fel, det kostade INTE ok, priset som dom gjorde reklam för visade sig gälla invånarna på ön, inte för oss rika turister så vi struntade i det och tänkte att vi kan ju ta en buss till det där fina området Masca... Fick veta på bussterminalen att vi skulle till en annan terminal: La Station, run run, och bussen skulle avgå inom en kvart, när det gått en timme hade vi fortfarande inte hittat stationen, efter tre timmar, ca en halvtimme innan nästa buss skulle gå hade vi äntligen hittat fram.


Köpte ett dyrt busskort och klev på bussen som slingrade sig fram. Vi skulle byta buss i en liten skithåla i bergen som heter Santiago de Teide och det var det närmaste Teide (vulkanen) och även den vackra Mascadalen vi kom för vi missade anslutningsbussen med ca 2 min...det var riktigt surt, nästa buss skulle gå om 4 timmar, VA? Vi vandrade runt och det var kallt och så köpte vi mackolr som bestod av vitt bröd och ost som man tagit från kanten på osten ni vet, det där parrafinet typ, ha ha ha. Vi satte oss och väntade på bussen som skulle tillbaka från där vi kom och då tog vi oss en välförtjänt tupplur för det hade ju varit en jobbig dag. Vi svängde förbi Spar och inhandlade vin, något annat? Det minns jag ej...


Fortsättning följer...

 
 
Ingen bild

Japp

8 december 2008 17:57

Teide och hela ön är ett paradis, tycker jag. Även under vinterhalvåret. Tråkigt att inte solen visade sig.

 
sara

sara

16 december 2008 21:02

vänta, detta är bara början... men på nåt vis intressant för man tar ju ofta solen för givet på en ...solsemester... som med snö på en skidsemester... men vad spännande det kan bli när den faktor man tar mest för givet uteblir, då får fantasin testas vilket ju är underbart utvecklande!

http://linslussara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 november 2013 22:27

Nu är det på tiden att jag börjar skriva igen, tänker att det kan bli ett sätt för mig att finna nya intressen på... att genom skrivandet hitta vägar till nya spännande hittepån och inspirera mig själv att ta upp tidigare hittepån för skrivandet blir...

Av Sara - 5 januari 2012 22:25

    Funkar alldeles utmärkt, om barnet är nöjd vilket var fallet idag. Trevligt att träna ihop. Får se hur trevligt det känns i morgon, säkert 2 år sedan jag tränade i ordets rätta mening senast... ...

Av Sara - 10 december 2011 16:30

  sprider sig i rummet och det är så härligt! I fjol blev den kvar till slutet av januari för den var så fin, luktade så gott och bäst av allt; barrade knappt! Hoppas på samma grantur i år. Heja julen!     ...

Av Sara - 10 december 2011 16:10

Hallå! Livet är förändrat, till det bättre. Jag är numera mamma. Efter en lång väntan... Bloggen kommer nu antar jag ta en annan riktning, som livet själv. Håll i hatten! ...

Av Sara - 5 juli 2010 22:17

  Följde med på Delsbo-stämman i går. Härlig folkmusik med instrument och sång. Vackra dräkter. Tom en hund hade dräkt... Mycke fika; bulle våffla kaka & annan kaka   jag välkomnar mig själv åter nästa år igen, kom du med! ...

Ovido - Quiz & Flashcards