Alla inlägg den 12 april 2009

Av Sara - 12 april 2009 09:16


Sätter oss på planet och pang så fälls sätet framför min syster ner utan förvarning. Kanske låter jag gnällig men nog kan man väl fråga eller iallafall förvarna så att personen bakom kan vara lite beredd och ej krossa knäskålen? Det tycker iallafall jag. Och nu vill jag inte sitta här på pArlanda mer utan ka tåget hem, en natt på Arlanda (snålvarianten) är inte lika skön som en natt i en säng...

Av Sara - 12 april 2009 09:08


På Arlanda efter en vecka på Mallis med syster. Har lite olika inlägg efter detta och börjar med detta:


På hotellet bodde det enbart tyskar, engelsmän och en och annan ryss. Jag och syster var ute på upptäcksfärder med bil i bergen, så vackra platser det finns!


Efter några dagar en eftermiddag lägger vi oss på varsinn solstol och då hör jag en engelsman berätta hur han legat vid poolen hela veckan, de dagar det varit regn har han och resten som stannat kvar på hotellet druckit från den fria baren då dom åkt med "all inclusive".


Jaha, vad fick dom se? Vackra berg, mysiga byar? Cyklisters vältränare kroppar? Nja... dom fick se plastglas, en sunkig hotellfoajé, blåa solstolar och regn.


Men kanske hade han lika kul som vi och visst har jag också legat åtskilliga timmar i en solstol men nu får det vara nog! Kanske inte helt nog för det är ju skönt att ligga med en bok i en solstol emellanåt också...

Ovido - Quiz & Flashcards