Alla inlägg den 1 april 2009

Av Sara - 1 april 2009 19:11

Det ska dras ner platser inom Landstinget, många platser, hur ska det bli sen? Hörde en kvinna berätta om sin plan B, att åka och arbeta i Norge, hon ville då inte gå arbetslös. Det tyckte jag lät företagsamt, har du en plan B? Har jag? Nej, inte gällande jobb, kanske boende, var vill jag bo sen men skönt att leva i nuet också men står inför en nedskärning är det en bra idé att ha en plan B, det gör att man har något att fokusera på och ej fastnar i missnöjet.


Hittade precis detta på en blogg när jag letade bilder på Norge:

Sjuksköterska i Norge

Läser idag att fler och fler svenska sjuksköterskor börjar söka sig till Norge i svallvågorna efter strejken. Om jag var sjuksköterska skulle jag inte tveka en sekund att jobba i Norge om jag hade möjlighet till det. Fint land, glada människor iklädda lusekoftor och så en massa fina piger att titta på.


Ja man åker dit av olika anledningar...


Ovido - Quiz & Flashcards