Direktlänk till inlägg 6 november 2008

smutskastning

Av Sara - 6 november 2008 22:22

Lyssnade på P3 nyss, "mitt P3", en tjej som var uppvuxen i en by utanför Övik som nu bodde i Stockholm fick mycke utrymme. Jag hörde bara en del så jag vet inte hur hon började men efter det hon sa fattar jag att som hon sa att hon inte varit ute i Övik på många år och att hon aldrig kommer flytta dit igen. Men enligt mig borde det inte vara pga det hon sa att hon kände att det var inskränkta människor, bio-utbudet var värdelöst mm utan för att hon borde skämmas för sina uttalanden! Hon hade åkt till Sydamerika efter gymnasiet och kommit tillbakas på juldagen och mest suttit på toaletten och messat med sin kompis för att berätta hur inskränkta alla som hon träffade på krogen var...


Ja, vad vill jag ha sagt? Jag trivs så bra här men jag är glad att det finns dom som trivs på andra ställen också men lite töntigt att snacka som sin barndomsstad som att man är 18 och bara tokless på sin stad, men ok, jag borde kanske fatta att man kan känna så i den åldern men det där tjejen på P3 lät som hon var äldre än 18 samtdigt som hon lät som 18...


Har flera gånger hört att trots att dom bott i en större stad, typ Stockholm med massa möjligheter bla kulturellt har sedan dom flyttat tillbaka till en mindre stad varit än mer kulturella. Tycker att det händer fantastiskt mycket i denna stad som exempelvis i går, Dan Fägerquist, så bra och mysigt och annorlunda och bra! Lokalen han uppträdde i var också fantastiskt fint. Min kompis går ikväll på sitt fjärde kulturella uppträdande ikväll i denna stad och det är inte Stockholm.

 
 
Lotta

Lotta

7 november 2008 15:16

Håller med dig! vi går också på mycket, jag älskar all sorts kultur och har även fått med mig Marcus :) Det finns mycket i Sundsvall! tyvärr missade vi Dan, vi ville gå båda två men hade ingen barnvakt. Så är det ibland.

http://charlotta-widell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 22 november 2013 22:27

Nu är det på tiden att jag börjar skriva igen, tänker att det kan bli ett sätt för mig att finna nya intressen på... att genom skrivandet hitta vägar till nya spännande hittepån och inspirera mig själv att ta upp tidigare hittepån för skrivandet blir...

Av Sara - 5 januari 2012 22:25

    Funkar alldeles utmärkt, om barnet är nöjd vilket var fallet idag. Trevligt att träna ihop. Får se hur trevligt det känns i morgon, säkert 2 år sedan jag tränade i ordets rätta mening senast... ...

Av Sara - 10 december 2011 16:30

  sprider sig i rummet och det är så härligt! I fjol blev den kvar till slutet av januari för den var så fin, luktade så gott och bäst av allt; barrade knappt! Hoppas på samma grantur i år. Heja julen!     ...

Av Sara - 10 december 2011 16:10

Hallå! Livet är förändrat, till det bättre. Jag är numera mamma. Efter en lång väntan... Bloggen kommer nu antar jag ta en annan riktning, som livet själv. Håll i hatten! ...

Av Sara - 5 juli 2010 22:17

  Följde med på Delsbo-stämman i går. Härlig folkmusik med instrument och sång. Vackra dräkter. Tom en hund hade dräkt... Mycke fika; bulle våffla kaka & annan kaka   jag välkomnar mig själv åter nästa år igen, kom du med! ...

Ovido - Quiz & Flashcards