Alla inlägg under augusti 2008

Av Sara - 10 augusti 2008 09:39

Inte hört talas om henne tidigare men en kvinna som heter Kirsten Miller skriver tjejböcker som tydligen "vänder ut och in på hela sagogenren".


Det jag tyckte lät fascinerande var att hon skrivit en bok som bygger på en verklig händelse: en övergiven tomt på Lower East Side kollapsade. Under den fanns en dold källare och en perfekt bevarad lägenhet från 1800-talet.


Lätt att relatera till otäcka händelser som hänt senaste tiden... Men om man inte tänker på det utan tänker att det varit en vanlig lgh där människor levt och gått ut och in genom är det rätt häftigt att hitta en lägenhet som stått tom så länge!

Av Sara - 9 augusti 2008 16:44

Läser i Einhorns bok:


"Vad betyder det att vara generös? Vad karakteriser en generös handling och skiljer den från andra handlingar- goda såväl som onda? Att vara generös innebär att man utför en handling utan att begära att få något tillbaka. Det föreligger inga krav på byteshandel, varken i varor, tjänster eller pengar. Generositet är en envägskommunikation utan förväntad motprestation. Det märkliga i detta sammanhang är att generositet utan förväntan på motprestation ofta lönar sig."


Som jag tidigare skrivit tror jag att det där lilla extra i handlingar som man gör och ej förväntar sig något åter ger en massa ändå. Det är ju himla kul att hjälpa till och göra andra människor glada. Att glädja andra är den bästa gåvan tycker jag. För visst är det roligt att ge en julklapp till någon som blir så tokigt glad?

Av Sara - 8 augusti 2008 18:07

är härligt!


Man blir ju riktigt glad för kommentarer som "du är som klippt och skuren för detta jobb". Har fixat en "pepp-hörna" på jobbet på anslagstavlan där jag sätter små meddelanden som jag fått från olika personer och från praktikanter som jag haft. Så känns det tufft nån dag är det bara att snegla mot "pepp-hörnan" så blir dagen genast många snäpp bättre!


Mer beröm åt dom man tycker förtjänar det!

Av Sara - 4 augusti 2008 17:35


Slökollade på tv i går kväll och började med ett program på ettan eller tvåan som handlade om ett lespiskt par, en var från Australien tror jag och en från England men familjen var Indisk, hänger ni med? Iallafall fick man följa bådas sidor och hur familjerna tyckte och hon från Australien flyttade till London för att vara närmare sin kärlek. Hon i England bodde utanför London och hennes familj hade jättesvårt att acceptera sin dotters homosexualitet tråkigt nog. Iallafall slutade det med att dom flyttade ihop, kärleken segrade!


Bytte sedan kanal till kanske det var MTV om två gaypar som gifte i USA och där rann mina tårar, det var så fint. Man fick följa dom i vardagen och "träffa" deras familjer som de flesta var så öppna och positiva.


Riktigt bra tv-kväll i homosexualitetens och kärlekens tecken, så fint.

Ovido - Quiz & Flashcards